Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti pvpools s.r.o.


Článok I.
Základné ustanovenia

Prevádzkovateľom internetového obchodu jakuzzionline.sk (ďalej len „e-shop“ alebo „internetový obchod“) je obchodná spoločnosť pvpools s.r.o., so sídlom Nová Vieska 164, 943 42 Nová Vieska, Slovenská republika,
IČO: 53025539,
DIČ: 2121242222,
IČ DPH: SK2121242222,
zapísaná v Obchodnom registri SR, odd. Sro, vložka č. 50941/N (ďalej iba „predávajúci“).

Kúpne zmluvy uzavreté prostredníctvom e-shopu predávajúceho jakuzzionline.sk sa spravujú príslušnými ustanoveniami zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ako aj zákona č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník a týmito všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP“), upravujúcimi podrobnosti pri ich uzatváraní a realizácii.

Pokiaľ je zmluvnou stranou – kupujúcim podnikateľ, spravujú sa zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim príslušnými ustanoveniami o kúpnej zmluve v zákone č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.

Predávajúci zverejňuje zoznam tovarov a služieb (najmä vírivé vane, príslušenstvo, bazénová a wellness technológia), ktoré ponúka kupujúcemu, a umožňuje kupujúcemu tovary objednávať prostredníctvom svojho e-shopu. Tieto VOP sú viazané na nákup v internetovom obchode a na zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktoré vzniknú pri kúpe tovaru v e-shope alebo v prevádzkarni predávajúceho v rozsahu, v ktorom sa dajú na kúpu tovaru v prevádzkarni predávajúceho aplikovať.

Pred odoslaním objednávky kupujúci v procese objednávania potvrdzuje, že sa s VOP oboznámil a súhlasí s nimi (zaškrtnutím príslušného políčka v e-shope). Pokiaľ kupujúci nepotvrdí, že sa oboznámil s týmito VOP a s nimi súhlasí, proces objednávky nie je možné dokončiť.

Nákup tovaru prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho môžu uskutočňovať fyzické osoby, fyzické osoby – podnikatelia a právnické osoby bez ohľadu na právnu formu.

Ďalšie informácie o predávajúcom a e-shope nájde kupujúci na stránke www.jakuzzionline.sk. O poskytnutie ďalších informácií môže kupujúci požiadať prostredníctvom kontaktných údajov uvedených na webovej stránke predávajúceho.

Orgánom dohľadu nad činnosťou predávajúceho pri predaji tovaru kupujúcemu – spotrebiteľovi na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI). Aktuálne kontaktné údaje a príslušný inšpektorát sú dostupné na webovom sídle www.soi.sk. Spotrebiteľ môže kontaktovať SOI prostredníctvom kontaktného formulára na stránke www.soi.sk.


Článok II.
Definície a pojmy

Predávajúci
pvpools s.r.o., so sídlom Nová Vieska 164, 943 42 Nová Vieska, Slovenská republika, IČO: 53025539, DIČ: 2121242222, IČ DPH: SK2121242222, zapísaná v Obchodnom registri SR, odd. Sro, vložka č. 50941/N.

Kupujúci
Kupujúci je fyzická osoba, fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá má záujem o kúpu tovaru prostredníctvom e-shopu prevádzkovaného predávajúcim a uzatvorí s predávajúcim na základe odoslanej objednávky kúpnu zmluvu na diaľku.

DPH
Daň z pridanej hodnoty uplatňovaná v zmysle zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty.

E-shop
Internetová aplikácia, ktorá je dostupná v sieti internet prostredníctvom internetovej adresy www.jakuzzionline.sk, ktorej hlavnou funkciou je zobrazenie, výber a objednanie tovaru kupujúcim prostredníctvom elektronického objednávkového formulára.

Spotrebiteľ
Kupujúci – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

Spotrebiteľská zmluva
Každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára podnikateľ – predávajúci so spotrebiteľom, ak pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná predávajúci v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.

Zmluva uzatvorená na diaľku
Zmluva medzi predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla, elektronickej pošty, telefónu, adresného listu alebo ponukového katalógu.

Kúpna zmluva
Zmluva uzatvorená medzi predávajúcim a kupujúcim na základe objednávky kupujúceho, ktorou sa predávajúci zaväzuje dodať kupujúcemu hnuteľnú vec (tovar) určenú jednotlivo alebo čo do množstva a druhu a previesť na neho vlastnícke právo k tejto veci a kupujúci sa zaväzuje zaplatiť kúpnu cenu.

Kúpna cena
Peňažná suma dohodnutá za tovar v uzatvorenej kúpnej zmluve, ktorá zahŕňa výlučne cenu tovaru a jeho zabalenie, prípadne ďalšie služby, ak je to výslovne uvedené.

Katalóg tovaru
Zoznam tovaru ponúkaného na predaj zverejnený na e-shope predávajúceho.

Tovar
Výrobok zverejnený na e-shope predávajúceho a presne špecifikovaný v odoslanej objednávke kupujúceho predávajúcemu.

Objednávka
Záväzný prejav vôle kupujúceho urobený v elektronickej forme prostredníctvom webového sídla predávajúceho, telefonicky alebo e-mailom smerujúci k uzavretiu zmluvy s predávajúcim, ktorý je určený predávajúcemu a je dostatočne určitý.

Potvrdenie objednávky
Odpoveď predávajúceho adresovaná kupujúcemu, ktorá vymedzuje obsah navrhovanej kúpnej zmluvy a potvrdzuje jej uzatvorenie. Urobená je v elektronickej forme prostredníctvom webového sídla predávajúceho alebo e-mailom na e-mailovú adresu kupujúceho.

Lehota dodania tovaru
Lehota na dodanie tovaru kupujúcemu, ktorá je v prípade tovaru dostupného na sklade najviac 10 pracovných dní a v prípade tovaru nedostupného na sklade predávajúceho najviac 90 – 120 kalendárnych dní a začína plynúť nasledujúci deň po záväznom potvrdení objednávky predávajúcim, resp. po doručení podpísaného objednávkového formulára, ak sa používa.

Trvanlivý nosič
Prostriedok, ktorý umožňuje spotrebiteľovi alebo predávajúcemu uchovať jemu adresované informácie spôsobom umožňujúcim ich použitie v budúcnosti na časové obdobie zodpovedajúce účelu týchto informácií a ktorý umožňuje nezmenené reprodukovanie uložených informácií, najmä papier, e-mail, USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta, pevný disk počítača.

Zmluvné strany
Spoločne predávajúci a kupujúci.


Článok III.
Informácie o tovare a cene

Predávajúci je povinný pred uzavretím zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho alebo ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky kupujúceho – spotrebiteľa, pred tým, ako spotrebiteľ odošle objednávku, jasne a zrozumiteľne oznámiť spotrebiteľovi hlavné vlastnosti tovaru alebo charakter služby v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe, celkovú cenu tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo, ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred, skutočnosť, že do celkovej ceny môžu byť zarátané takéto náklady alebo poplatky. Ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo dohodu o predplatnom, predávajúci informuje spotrebiteľa o celkovej cene za zúčtovacie obdobie a o cene za jeden mesiac, a ak túto cenu nemožno určiť vopred, o spôsobe, akým sa vypočíta.

Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu za dodaný tovar cenu podľa potvrdenia objednávky zaslanej predávajúcim kupujúcemu. Cena tovaru je stanovená množstvom a druhom objednávaného tovaru. Cena tovaru je na e-shope predávajúceho uvedená s DPH, pokiaľ nie je výslovne pri tovare uvedené, že cena tovaru je bez DPH. Cena tovaru nezahŕňa náklady na montáž v súvislosti s dodaným tovarom, pokiaľ nie je uvedené inak.

V prípade, ak v potvrdenej objednávke nie je výslovne uvedené, že náklady na prepravu tovaru sú zdarma, k cene sa pripočítava aj cena prepravy podľa zvoleného spôsobu prepravy.

Predávajúci si vyhradzuje právo upraviť cenu tovaru uvedenú v katalógu e-shopu pri objednávkach všetkých tovarov, pokiaľ zistí, že daná cena bola chybne uvedená alebo pokiaľ bol tovar vypredaný a už nie je možné dodať ho za pôvodných podmienok. O tejto skutočnosti bude informovať kupujúceho pred potvrdením objednávky, pričom kupujúci môže takto upravenú objednávku zrušiť.

Kupujúci má možnosť zvoliť si spôsob zaplatenia kúpnej ceny za tovar v procese objednávania tovaru.

Predávajúci vystaví a doručí faktúru alebo iný doklad o úhrade kúpnej ceny a nákladov súvisiacich s dodaním tovaru kupujúcemu v zmysle platných zákonov Slovenskej republiky. Faktúra alebo iný doklad o úhrade je kupujúcemu doručená spolu s tovarom alebo elektronicky, najmä spolu s potvrdením objednávky. Faktúra je súčasne aj dodacím listom, ak nie je doručovaný osobitný dodací list.

Splatnosť kúpnej ceny za dodaný tovar a ceny za prepravu vzniká najneskôr dňom dodania tovaru kupujúcemu, pokiaľ nie je v zmysle podmienok v potvrdení objednávky dojednaná splatnosť pred dodaním tovaru (záloha, platba vopred).


Článok IV.
Objednanie tovaru a postup predávajúceho po doručení objednávky

Nákup tovaru prostredníctvom e-shopu predávajúceho sa realizuje pridaním tovaru do košíka a odoslaním objednávky prostredníctvom elektronického objednávkového formulára na webovom sídle www.jakuzzionline.sk.

Kupujúci v objednávkovom formulári vyplní svoje kontaktné údaje, adresu dodania tovaru, prípadne adresu fakturácie, vyberie spôsob dopravy a platby a objednávku odošle kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku“ / „Záväzne objednávam“ (podľa aktuálneho označenia v e-shope). Pred odoslaním objednávky má kupujúci možnosť skontrolovať a meniť zadané údaje.

Predávajúci po doručení objednávky zašle kupujúcemu automatické potvrdenie o jej doručení na e-mailovú adresu kupujúceho. Toto potvrdenie nepredstavuje uzavretie kúpnej zmluvy, iba potvrdenie o prijatí objednávky do systému.

Následne predávajúci objednávku preverí (dostupnosť tovaru, údaje kupujúceho, cenu) a môže kupujúceho kontaktovať v prípade potreby upresnenia údajov. Kúpna zmluva je medzi zmluvnými stranami uzatvorená okamihom doručenia potvrdenia objednávky zo strany predávajúceho kupujúcemu (e-mail s finálnym potvrdením objednávky a podmienok).

Kupujúci je povinný pri zadaní objednávky uviesť predávajúcemu úplné, pravdivé a správne údaje nevyhnutné pre správne doručenie tovaru. Zároveň je kupujúci povinný odkontrolovať si správnosť zadaných údajov v procese objednávania tovaru pred ich konečným odoslaním predávajúcemu.

Objednávka kupujúceho sa považuje za odoslanú, ak bude doručená predávajúcemu a bude obsahovať všetky predávajúcim požadované údaje v procese objednávania tovaru cez e-shop predávajúceho. Objednávka zadaná uvedeným spôsobom sa považuje za návrh kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy za zmluvných podmienok podľa týchto VOP.

Kúpna zmluva je uzatvorená na dobu určitú, do doby splnenia všetkých povinností zmluvných strán vyplývajúcich z uzatvorenej kúpnej zmluvy alebo do okamihu jej predčasného ukončenia predávajúcim alebo kupujúcim v zmysle týchto VOP alebo v zmysle príslušných právnych predpisov.

Predávajúci má právo odmietnuť objednávku kupujúceho najmä v prípade, ak:

  • tovar nie je alebo nebude dostupný,

  • nie je možné dodať tovar v lehote dodania uvedenej pri jednotlivom produkte na e-shope predávajúceho,

  • kupujúci uviedol neúplné alebo nepravdivé údaje,

  • existujú iné objektívne prekážky na strane predávajúceho, ktoré mu bránia objednávku prijať.

O odmietnutí objednávky bude kupujúci informovaný e-mailom alebo iným vhodným spôsobom. V prípade zmien objednávky tovaru bude kupujúci požiadaný o vyjadrenie k zmene. V prípade, ak kupujúci nebude súhlasiť so zmenou objednávky, objednávka kupujúceho sa bude považovať za nepotvrdenú. Nepotvrdená objednávka predávajúceho nezaväzuje.

V prípade, ak si kupujúci, ktorý je podnikateľom, objedná tovar, ktorý nie je dostupný na sklade predávajúceho a tovar je potrebné pre kupujúceho objednať u zmluvného partnera predávajúceho, môže predávajúci po dohode s kupujúcim vyúčtovať kupujúcemu zálohovú platbu, spravidla vo výške do 20 % z celkovej ceny objednaného tovaru. V tomto prípade môže byť pri stornovaní objednávky zo strany kupujúceho už zaplatená záloha nevratná, ak je to uvedené v potvrdení objednávky alebo v individuálnej dohode. Termín dodania tovaru na objednávku je spravidla do 4 týždňov, pokiaľ nie je uvedené inak.


Článok V.
Platobné podmienky

Pri objednávke s voľbou platby prevodom na účet kupujúci uhradí celkovú fakturovanú sumu tovaru v lehote uvedenej na faktúre bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho. V prípade platby v hotovosti (ak ju predávajúci umožňuje) kupujúci uhradí celkovú cenu tovaru v hotovosti predávajúcemu najneskôr v deň dodania tovaru.

Predávajúci si vyhradzuje právo podmieniť dodanie tovaru platbou vopred (zálohou alebo plnou úhradou) v prípadoch, keď ide o tovar na objednávku, tovar vysokej hodnoty alebo v prípade opakovaných neprevzatí zásielok zo strany kupujúceho.


Článok VI.
Podmienky dodania tovaru

Ak sa nedohodlo inak, predávajúci sa zaväzuje tovar dodať kupujúcemu najneskôr do lehoty uvedenej v potvrdení objednávky alebo v objednávkovom formulári.

Predávajúci informuje kupujúceho o dodaní tovaru najneskôr deň pred jeho doručením alebo podľa podmienok zvoleného prepravcu. Kupujúci je povinný tovar riadne prevziať. Kupujúci je povinný zabezpečiť bezproblémové prevzatie tovaru, najmä tým, že v dňoch plánovaného doručenia bude dostupný na telefónnom čísle uvedenom v objednávke, alebo prítomný na adrese dodania. Pokiaľ túto povinnosť nie je možné splniť, je povinný informovať predávajúceho, dohodnúť sa s ním na náhradnom termíne doručenia alebo určiť náhradnú osobu, ktorá povinnosť prevzatia tovaru splní za kupujúceho.

Záväzok predávajúceho riadne a včas dodať tovar kupujúcemu je splnený, ak je tovar odovzdaný kupujúcemu na miesto dodania určené v objednávke a v lehote dodania.

Tovar je riadne a včas dodaný aj v takom prípade, ak kupujúci neposkytne potrebnú súčinnosť na riadne a včasné prevzatie tovaru. Predávajúci je v tomto prípade oprávnený uplatniť voči kupujúcemu všetky náklady, ktoré mu v tejto súvislosti vznikli (napr. opakované doručenie, skladné).

Kupujúci je povinný pred prevzatím tovaru dôkladne skontrolovať tovar, jeho množstvo, balenie a zjavné poškodenie. Prevzatie tovaru kupujúci potvrdí svojim podpisom na dodacom liste alebo preberacom protokole. V prípade, ak kupujúci dodatočne zistí, že tovar je poškodený alebo nekompletný, je povinný oznámiť tieto skutočnosti bezodkladne predávajúcemu e-mailom alebo iným preukázateľným spôsobom.


Článok VII.
Vlastnícke právo k tovaru a prechod nebezpečenstva škody na tovare

Tovar je vo výhradnom vlastníctve predávajúceho až do úplného zaplatenia kúpnej ceny. Prevzatím tovaru kupujúcim a úplným zaplatením kúpnej ceny prechádza na kupujúceho vlastnícke právo k tovaru.

Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza z predávajúceho na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru kupujúcim. V prípade, ak pri prvom pokuse o odovzdanie tovaru kupujúcemu kupujúci dodávaný tovar neprevezme, prechádza nebezpečenstvo škody na kupujúceho už okamihom vykonania prvého neúspešného pokusu o odovzdanie tovaru.

Škody, ktoré vzniknú na tovare v čase po prechode nebezpečenstva škody na kupujúceho, nemajú za následok zánik povinnosti kupujúceho zaplatiť predávajúcemu za dodaný tovar cenu, ibaže ku škode na tovare došlo v dôsledku porušenia povinností predávajúceho.


Článok VIII.
Odstúpenie od zmluvy

Spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru. Ak je predmetom kúpnej zmluvy dodanie tovaru, kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.

Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade predaja tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho, predaja tovaru podliehajúceho rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze, predaja tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený, predaja tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.

Kupujúci je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho uvedenú v čl. I týchto VOP počas jeho prevádzkových hodín alebo toto odstúpenie podať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu uvedenú v kontaktoch, prípadne takéto uplatnenie práva je možné uplatniť aj v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči (e-mail). Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa predchádzajúcej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú aj v prípade, ak oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od zmluvy, ktorá začína plynúť odo dňa nasledujúceho po doručení tovaru kupujúcemu.

Predávajúci vráti kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu za tovar vrátane nákladov na dopravu ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr, ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru, to neplatí v prípade, ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.

Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.

Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

Na odstúpenie od kúpnej zmluvy môže spotrebiteľ využiť formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktorý je dostupný na webovej stránke predávajúceho.


Článok IX.
Zodpovednosť za vady a reklamačné konanie

Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.

Kupujúci je povinný písomne výslovne oznámiť predávajúcemu, že tovar má vady a presne ich špecifikovať, a to bez zbytočného odkladu po tom, čo ich zistí, alebo bez zbytočného odkladu po tom, čo ich mal zistiť pri vynaložení bežnej kontroly tovaru, najneskôr do uplynutia záručnej doby. Pri tovaroch, ktoré sa rýchlo kazia, sa musia uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po dodaní tovaru kupujúcemu, inak právo zanikne.

Pri tovaroch predávaných za nižšiu cenu predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).

Záručná doba je všeobecne 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. V prípade použitého (zánovného) tovaru môže byť kratšia, a to na základe vzájomnej dohody medzi predávajúcim a kupujúcim, avšak nie menej ako 12 mesiacov. V prípade tovaru, ktorý je určený na to, aby sa užíval po dlhšiu dobu, môže byť dlhšia ako 24 mesiacov, ak to stanovujú osobitné predpisy. Záručná doba presahujúca 24 mesiacov sa môže týkať i len niektorej súčiastky. V prípade servisných prác je 6 mesiacov, ak osobitný predpis neustanovuje inak.

Záručné doby začínajú plynúť od prevzatia tovaru kupujúcim. Ak má kúpený tovar uviesť do prevádzky iný podnikateľ než predávajúci, začne záručná doba plynúť až odo dňa uvedenia tovaru do prevádzky, pokiaľ kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do troch týždňov od prevzatia tovaru a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť.

Do záručnej doby sa nepočíta doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy (reklamácie) bol povinný tovar prevziať. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.

Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.

V prípade, že predávajúci pri kúpe tovaru ponúka kupujúcemu k tovaru bezodplatne iný tovar, nezodpovedá za prípadné vady tohto tovaru. Ak si je predávajúci vedomý vád tovaru, ktorý bol ponúknutý bezodplatne, je povinný kupujúceho pri ponuke takéhoto tovaru na to upozorniť. Kupujúci má právo takýto bezodplatný tovar vrátiť avšak bez nároku na nový. Ak kupujúcemu vznikne právo na odstúpenie od zmluvy, je povinný vrátiť predávajúcemu všetko plnenie vrátane tovaru, ktorý získal od predávajúceho bezodplatne ako súčasť predaja tovaru.

Záruka poskytovaná v záručnej dobe sa nevzťahuje na vady tovaru v prípade neodbornej inštalácie, neodborného obsluhovania či zanedbania starostlivosti o tovar, ak má tovar odstránené alebo poškodené výrobné číslo, ak bol mechanicky poškodený po jeho prevzatí, poškodený v dôsledku prevádzkovania v nevhodných podmienkach, vystavený chemicky agresívnemu prostrediu, vysokej teplote, elektrickému alebo magnetickému poľu, ak má odstránenú plombu alebo ak bol poškodený živelnou pohromou, poruchou elektrického prúdu alebo tým, že kupujúci používal a manipuloval s tovarom v rozpore s návodom na použitie a v rozpore so záručnými podmienkami výrobcu. Za používanie v rozpore s návodom a záručnými podmienkami sa rozumie aj používanie neoriginálneho alebo predávajúcim neschváleného príslušenstva tovaru. Záruka v záručnej dobe sa taktiež nevzťahuje na vady tovaru v prípade, ak sa počítačový program (software), u ktorého došlo k registrácii prostredníctvom prideleného registračného kódu, stal pre iného neupotrebiteľným z dôvodu spotrebovania práva. Záručná doba sa tiež nevzťahuje na spotrebný tovar, u ktorého došlo jeho užívaním k jeho spotrebe.

Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, a to najneskôr v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

Predávajúci je oprávnený vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný alebo, ak sa vada týka len jeho súčasti, vymeniť danú súčasť, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť nová záručná doba od prevzatia nového tovaru.

Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci alebo, ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

Ak ide o odstrániteľnú vadu, avšak kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady (aspoň tretíkrát) po oprave alebo pre väčší počet vád (aspoň tri vady) tovar riadne užívať, je kupujúci oprávnený požadovať výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť.

Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť.

Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, ktorá však nebráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci namiesto práva na výmenu tovaru právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.

Ak predávajúci predáva vadný alebo použitý tovar za zníženú cenu z tohto dôvodu, kupujúci nie je oprávnený reklamovať vadu, pre ktorú bola cena znížená. Ak má však predmetný tovar so zníženou cenou ďalšiu (inú) vadu, nesúvisiacu so zníženou cenou, má kupujúci namiesto práva na výmenu tovaru právo na primeranú zľavu.

Ak má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy, záleží na kupujúcom, ktoré z týchto práv si uplatní. Len čo si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.

Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, ktoré vzniknú zavinením kupujúceho, a ak vada alebo poškodenie vznikla najmä preukázateľne nesprávnym používaním v rozpore s návodom na používanie alebo iným nesprávnym konaním užívateľa, alebo na základe mechanického poškodenia tovaru, v prípade preukázateľne nedovolených zásahov do tovaru, ak vada vznikla bežným opotrebením, ak predložený záručný list, doklad o kúpe tovaru alebo iný doklad preukazujúci, že tovar bol zakúpený u predávajúceho, nesie zjavné známky prevedených zmien údajov alebo ak je na tovare odlišné výrobné číslo, ako to, ktoré je uvedené v záručnom liste alebo na doklade o kúpe tovaru, pri spotrebnom tovare so stanovenou lehotou použitia podľa zvláštnych právnych predpisov, pokiaľ je takáto reklamácia uplatňovaná po uplynutí tejto lehoty, a pri živelných katastrofách.


Článok X.
Spôsob vybavenia reklamácie

Predávajúci, alebo ním poverený zamestnanec, alebo záručný servis je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Pritom je viazaný rozhodnutím kupujúceho o tom, ktoré z práv v zmysle bodu 18 predchádzajúceho článku VOP uplatňuje. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.

O určení spôsobu vybavenia reklamácie je predávajúci oprávnený informovať kupujúceho odoslaním správy na e-mailovú adresu, prípadne inú (poštovú) adresu uvedenú kupujúcim na účely komunikácie v popise reklamácie.

Ak kupujúci uplatní reklamáciu tovaru počas prvých 12 mesiacov od kúpy, predávajúci môže vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.

Ak kupujúci uplatní reklamáciu tovaru po 12 mesiacoch od jeho kúpy a predávajúci ju zamietne, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak je tovar zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe kupujúcim, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova. Počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie.

Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.


Článok XI.
Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov

V prípade, že spotrebiteľ nebol spokojný s vybavením reklamácie predávajúcim alebo keď sa spotrebiteľ obrátil na predávajúceho so žiadosťou o nápravu a nebol spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má kupujúci právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na takúto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „návrh“). Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa tohto zákona, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu.

Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov sa nevzťahuje na spory, v ktorých si uplatňuje právo predávajúci voči spotrebiteľovi.

Návrh podáva spotrebiteľ príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.

Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je aj Slovenská obchodná inšpekcia.

Adresa na doručovanie:
Slovenská obchodná inšpekcia
Ústredný inšpektorát
Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie
spotrebiteľských sporov
Bajkalská 21/A, p.p. 29
827 99 Bratislava 27

Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe: adr@soi.sk a ars@soi.sk

Zoznam ďalších subjektov alternatívneho riešenia sporov je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR – http://www.mhsr.sk/. Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Spotrebiteľ podáva návrh spôsobom určeným podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. Na stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie http://www.soi.sk sú uvedené podrobné informácie o inštitúte alternatívneho riešenia sporov (vrátane kontaktov a formulárov pre podanie návrhu). Spotrebiteľ má možnosť riešiť spory prostredníctvom platformy pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Počas alternatívneho riešenia sporov kupujúci spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme rýchleho vyriešenia sporu. V prípade cezhraničného sporu má spotrebiteľ právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum (www.esc-sr.sk), ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.

Kupujúci môže návrh na alternatívne riešenie svojho sporu podať v listinnej podobe, v elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice.

Subjekt alternatívneho riešenia sporov je povinný zabezpečiť, aby bolo možné podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu aj prostredníctvom formulára, ktorý zverejní na svojom webovom sídle. Subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie sporov zo zmlúv uzatváraných prostredníctvom elektronických zariadení, je povinný zverejniť na svojom webovom sídle aj odkaz na platformu alternatívneho riešenia sporov na internetovej stránke EÚ http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Alternatívne riešenie sporov vedené Slovenskou obchodnou inšpekciou je bezodplatné, iný oprávnený subjekt môže od kupujúceho požadovať úhradu poplatku za začatie konania o alternatívnom riešení sporu maximálne do výšky 5 € s DPH.

Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.

Subjekt alternatívneho riešenia sporov ukončí alternatívne riešenie sporu do 90 dní odo dňa jeho začatia. V osobitne zložitých prípadoch môže subjekt alternatívneho riešenia sporov lehotu predĺžiť o 30 dní, a to aj opakovane. Subjekt alternatívneho riešenia sporov je povinný o každom predĺžení lehoty bezodkladne informovať strany sporu spolu s uvedením dôvodu predĺženia lehoty.


Článok XII.
Spracovanie osobných údajov

Účelom spracúvania osobných údajov kupujúceho je identifikácia kupujúceho ako zmluvného partnera pre plnenie kúpnej zmluvy realizovanej cez e-shop, jeho e-mail, telefónne číslo, adresa potrebná pre správne doručovanie písomností a tovaru, realizácia a zavedenie predzmluvných vzťahov a plnenie povinností predávajúceho ustanovených všeobecne záväznými právnymi predpismi.

Podrobnejšie informácie o spracúvaní osobných údajov sú uvedené v dokumente „Informácie o spracúvaní osobných údajov (GDPR)“, ktorý je dostupný na webovej stránke predávajúceho www.jakuzzionline.sk.


Článok XIII.
Záverečné ustanovenia

Uzatvorením kúpnej zmluvy sa tieto VOP stávajú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy a môžu byť zmenené iba s výslovným súhlasom zmluvných strán alebo jednostrannou zmenou zo strany predávajúceho v súlade s príslušnými právnymi predpismi, pričom zmeny sa nevzťahujú na kúpne zmluvy uzavreté pred účinnosťou týchto zmien.

Tieto VOP sú platné a účinné od 01.08.2025.

Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu VOP pri rešpektovaní kogentných ustanovení Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka. Zmena VOP sa nevzťahuje na kúpne zmluvy, ktoré vznikli pred ich zmenou.